Elvira García
Elvira García

Elvira García Campos pren possessió del càrrec d’Alcaldessa d’Alaquàs el dia 11 de juliol de 2009.
Mestra de professió, va nàixer a Alaquàs el 29 de maig de 1953. La seua carrera professional ha estat des de sempre molt vinculada al món de la formació i de la participació institucional i política, exercida especialment a Alaquàs.
Des de l’any 1995 ha estat la Regidora de Cultura i Educació de l’Ajuntament d’Alaquàs. Com a responsable política d’aquestes àrees ha coordinat els projectes culturals i educatius més ambiciosos que s’han desenvolupat a Alaquàs en els últims anys: la recuperació del Castell d’Alaquàs com a gran centre de cultura, la construcció del segon institut de secundària d’Alaquàs, la creació de l’Escola Municipal Infantil L’Alqueria, la posada en marxa de l’Escola Matinera i del nou centre Roll de Sensacions, la dotació d’una xarxa de ludoteques públiques i l’ampliació dels serveis escolars en tots els centres educatius d’Alaquàs, entre d’altres.
Des de l’any 2007 és també la Regidora delegada de Benestar Social i Atenció Ciutadana. Ha estat Primera Tinent d’Alcaldia durant tres legislatures consecutives així com Vicepresidenta del Museu Comarcal de l’Horta Sud durant el període 2002-2005 i Secretària de la Fundació per al Desenvolupament de l’Horta Sud.
Fruit de la seua implicació i interès per la formació i la cultura, Elvira García ha ocupat diversos càrrecs de rellevància a la comarca. Durant els anys 1991-1996 va ser la directora del Centre de Formació Permanent del Professorat (CEP) de Torrent. D’entre els anys 1985 i 1997 va ocupar el càrrec de Presidenta de l’Associació de Renovació Pedagògica de l’Horta Sud i fins a l’actualitat, és col·laboradora de la revista Aula d’Innovació Pedagògica Educativa.
La seua funció docent l’ha exercida principalment a Alaquàs, on ha estat professora d’Educació Primària del col·legi públic Bonavista des de l’any 1996 i fins el 2007, any en que, donada la seua implicació en la vida política de la ciutat, va demanar una excedència per dedicar-se en exclusiva a les seues competències com a Regidora a l’Ajuntament d’Alaquàs.
Fuente: www..alaquas.net