Meritxell Borràs

Barcelona, Hotel Palace (Gran Via de les Cortes Catalanes, 668) 9:00 horas
19/05/2017

Desayuno informativo del Fórum Europa Tribuna Catalunya organizado por Nueva Economía Fórum, con el patrocinio de BT y Assistència Sanitària. Plazas Limitadas

Meritxell Borràs
Consellera de Gobernación, Administraciones Públicas y Vivienda de la Generalitat de Catalunya

mostrar biografía

Nascuda a l'Hospitalet de Llobregat el 1964.
 
Llicenciada en Farmàcia per la Universitat de Barcelona. Màster en Gestió Empresarial per la Universitat de Barcelona. Va treballar als laboratoris Menarini durant set anys i als laboratoris Almirall durant dos anys.
 
Durant la X legislatura, des de juny de 2015, va ser consellera de Governació i Relacions Institucionals del Govern de la Generalitat.
 
Diputada al Parlament de Catalunya. Militant de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC). Va ser presidenta i fundadora de la Joventut Nacionalista de Catalunya (JNC) el 1981 a l'Hospitalet de Llobregat i membre del Comitè Executiu Nacional de la JNC com a responsable de comunicació i formació.
 
Regidora de l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat des del 1995 i portaveu del grup municipal de Convergència i Unió a l'Hospitalet des del 1998. Ha estat cap de llista a les eleccions municipals a l'Hospitalet els anys 1999, 2003, 2007 i 2011. Va ser diputada a la Diputació Provincial de Barcelona el 1995. És membre del Consell Nacional de CDC. Com a presidenta de la Comissió Nacional de Política Sectorial és membre del Comitè de Direcció de CDC, del seu Secretariat Permanent i del Comitè Executiu Nacional.
 
Com a diputada del Parlament, en anteriors legislatures ha estat membre de la Comissió d'Economia, Finances i Pressupost, de la Comissió de Control de l'Actuació de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, de la Comissió de Medi Ambient i Habitatge, de la Comissió de Benestar i Immigració, de la Comissió de Treball, Indústria, Comerç i Turisme i de la Comissió de Salut. Diputada de la V, la VI, la VII, la VIII i la IX legislatures.
 
Fuente: www.govern.cat

 

Presentadora

Núria Marín i Martínez
Alcaldesa de L'Hospitalet

mostrar biografía

Núria Marín i Martínez nació en L'Hospitalet el año 1963 y es vecina de Collblanc-la Torrassa. Está casada y no tiene hijos.

Con estudios equivalentes a la diplomatura en Ciencias Empresariales, entró a trabajar como funcionaria en el Ayuntamiento de L'Hospitalet el año 1985.

Desde el año 1995 es concejala del Ayuntamiento de L'Hospitalet. De 1995 en 1999 se hizo cargo del Área de Hacienda y de la Concejalía de Collblanc-la Torrassa. El año 1999 fue nombrada primera tenienta de alcalde y asumió la responsabilidad del Área de Economía y Hacienda. A partir del año 2007, fue primera tenienta de alcalde y responsable del Área de Planificación, Coordinación y Economía. En el Ayuntamiento, también ha presidido las sociedades municipales L'Hospitalet 2010 y La Farga, S.A.

El 19 de abril de 2008 es nombrada alcaldesa de la ciudad. En mayo de 2011 encabeza la candidatura socialista para la Alcaldía de L'Hospitalet y es elegida alcaldesa.

Es diputada de la provincia en la Diputación de Barcelona y vicepresidenta del Área Metropolitana de Barcelona. Miembro de la Junta de Gobierno de la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP) y de la Comisión de Nuevas Tecnologías y Sociedad de la Información de esta misma entidad, también ocupa una vicepresidencia de la Federación de Municipios de Cataluña (FMC).

Es miembro del Consejo Rector del Consorcio Sanitario Integral. Desde enero de 2011 preside el Foro Español para la Prevención y la Seguridad. También es miembro titular del Comité de las Regiones, de la Unión Europea.

Núria Marín es la primera secretaria de la Federación del Partido de los Socialistas de Cataluña (PSC) de L'Hospitalet, secretaria del Área de Cambios Sociales y Medio Ambiente de la Comisión Ejecutiva del PSC y miembro del Consejo Nacional del partido, en el que milita desde 1981. Anteriormente, había militado en la Juventud Socialista de Cataluña.